Псково печерские святые: Канон собору святых преподобных отцов Псково-Печерских — Акафистник

Канон собору святых преподобных отцов Псково-Печерских — Акафистник

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Прииди́те, и́нок мно́жества, прииди́те, духо́вное сосло́вие и лю́дие ве́рнии, соста́вим ли́к пра́зднующих, дне́сь духо́вная на́ша трапе́за, дне́сь на́м Небе́сное ра́дование, соверша́ющим святу́ю па́мять оте́ц на́ших.

Све́тло соверша́ем торжество́ ва́ше сие́ и досто́йно почита́ем вы́, преподо́бнии Ма́рко, Ио́но, Корни́лие, ма́ти Ва́ссо, Вассиа́не и Дорофе́е, Бо́гу угоди́вшии и на Небесе́х со все́ми святы́ми просла́вленнии.

Ничто́же возлюби́в на земли́ па́че Зижди́теля, прия́ли есте́ труды́ и по́двиги любве́ ра́ди Христо́вы, те́мже сподо́билися есте́ насле́дия пра́ведных, моли́те Христа́ о на́с, почита́ющих па́мять ва́шу.

Богоро́дичен: Досто́йно е́сть хвали́ти Тя́, ми́ра Влады́чицу, я́ко и ме́сту сему́ до́льнему дарова́ла еси́ Небе́с велеле́пие, мы́ же, веселя́щеся, прославля́ем Тя́, Ма́ти щедро́т, ми́р подаю́щую оби́тели се́й и ве́лию ми́лость.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Процвела́ е́сть пусты́ня, я́ко кри́н, Го́споди, язы́ческая неплодя́щая це́рковь, прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Притеце́м ны́не, ве́рнии, первонасе́льника Пече́рскаго Ма́рка воспои́м велегла́сно и о благоче́стнем Ио́не благода́рне возра́дуемся, и́х бо моли́твами смире́нными и во тьме́ земне́й пеще́р богозда́нных излия́ся благода́ти Небе́сныя светоли́тие Трисия́нное.

Пе́сньми свяще́нными воспросла́вим и тя́, преподо́бная Ва́ссо, я́ко ми́ра сего́ пре́лести возгнуша́вшися, возжеле́ла еси́ о́браза и́ноческаго, во е́же еди́ному Христу́ послужи́ти, те́мже и вене́ц бра́чный на Небе́сныя сла́вы вене́ц премени́ла еси́.

Досто́йную похвалу́ принесе́м преподобному́ченику Корни́лию, игу́мену прему́дрому, и́же и дне́сь умудря́ет сердца́ на́ша до́бре, направля́я на́с ко спасе́нию.

Богоро́дичен: Благода́тию Твое́ю, о Богома́ти, на́с, скве́рны вся́кия испо́лненных, очи́сти и укрепи́, я́ко, ко о́бразу Успе́ния Твоего́ Пече́рскому припа́дающе, взыва́ем си́це: не оста́ви на́с, гре́шных, но поми́луй вся́ моли́твами преподо́бных оте́ц на́ших.

Конда́к, гла́с 2.

Тебе́, Богоро́дице и Де́ве Чи́стей, за вся́ лю́ди Бо́га умоля́ющей, оби́тель Пско́во-Пече́рская святы́х свои́х, я́ко да́р, дне́сь прино́сит, Твои́х же даро́в бога́тство кто́ испове́сть, я́ко и в ра́й возвела́ еси́ отцы́ на́ша.

И́кос:

Я́ко са́д благоуха́нный, процвела́ е́сть оби́тель Пско́во-Пече́рская святы́ми Твои́ми, Го́споди, и́хже моли́твами оби́лие ми́лости Бо́жия источи́ся на ме́сте се́м, по словеси́ прему́драго: ели́ка а́ще помо́лится Тебе́ на ме́сте се́м, и Ты́ услы́шиши на ме́сте жили́ща Твоего́ на Небеси́, и сотвори́ши, и ми́лостив бу́деши и́м. Сея́ ми́лости прича́стницы бы́вше, смире́нно мо́лим Тя́, Христе́: ми́лостив бу́ди ны́не и при́сно ко святе́й оби́тели се́й, моли́твами преподо́бных отце́в на́ших, и́хже Пречи́стая Богоро́дица в ра́й введе́.

Седа́лен, гла́с 4:

Пско́во-Пече́рская похвало́, отцы́ преподо́бнии, яви́лися есте́ я́ко ору́жницы Христо́вы, моли́твы бо ва́ша я́ко ме́ч духо́вный, грехи́ посека́яй, не преста́йте хода́тайствовати о чту́щих па́мять ва́шу све́тло.

Богоро́дичен: Де́во, Ма́ти блага́я, ми́ру покро́ве и заступле́ние, не оста́ви оби́тель Пско́во-Пече́рскую, я́коже во Успе́нии ми́ра не оста́вила еси́, но спаса́й на Тя́ упова́ющия.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни А́нгел, но Са́м, Го́споди, вопло́щься, и спа́сл еси́ всего́ мя́ челове́ка. Те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Воспева́ем дне́сь ва́с любо́вию, подви́жницы Христо́вы: преподобному́чениче Вассиа́не, преподо́бне о́тче Дорофе́е и Ла́заре, ста́рче пра́ведный, и́же процвели́ есте́ во оби́тели се́й, я́ко кри́ни ра́йстии.

Ра́дуйся, Це́рковь Росси́йская, возрасте́ бо в тебе́ апо́стольское се́яние Андре́ево, земли́ Ру́сския украше́ние, оби́тели чу́дныя Пече́рския, еди́на во стране́ Ки́евстей, во Пско́встей же друга́я: и та́ о Бо́зе лику́ет, и сия́ весели́тся, воспева́юще собо́ры святы́х свои́х.

Све́т спаси́тельный возсия́ живу́щим о́крест оби́тели Пско́во-Пече́рския, гла́с слове́с Боже́ственных и хвалы́ Творцу́ потрясе́ возду́х пре́жде непло́дныя пусты́ни, подви́гнув ве́рныя непреста́нно славосло́вити Христа́ Жизнода́вца.

Богоро́дичен: Богоро́дице Де́во, упова́ние на́ше, моли́ Сы́на Твоего́ и Го́спода на́шего сохрани́ти от все́х бе́д и напа́стей оби́тель сию́, ю́же преподо́бный Корни́лий вку́пе с подвиза́вшимися зде́ созда́, да вси́ почерпа́ющии по́мощь неоску́дную от святы́нь ея́ во вся́ дни́ сла́вят и ублажа́ют Тя́, в пе́снех велича́юще.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же, Тобо́ю бо, Влады́ко, к Светонача́льнику, Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения приведе́ние и́мамы.

Жития́ треволне́ния ни во что́ же вмени́в, преподо́бне о́тче на́ш Ма́рко преблаже́нне, в пусты́ню Пско́вскую всели́лся еси́ и в пеще́ре, Бо́гом зда́нней, в по́двизех мно́зех сокрове́нно пожи́л еси́, того́ ра́ди па́мять твоя́ пребыва́ет во ве́ки.

Храня́ ве́ру Правосла́вную, лати́няном не покори́лся еси́ и, от Ю́рьева гра́да изше́д, Иоа́нне, иере́е Бо́га Жива́го, хра́м Пречи́стыя в горе́ ископа́л еси́, возжада́в То́й послужи́ти во о́бразе и́ночестем, нарече́н бы́в Ио́на, в души́ свое́й бога́тство Ду́ха Свята́го собра́л еси́, преблаже́нне.

Егда́ боле́знь сме́ртная пости́же тя́, прия́ла еси́ о́браз а́нгельский, преподо́бная ма́ти Ва́ссо, гро́б же тво́й по кончи́не си́лою Бо́жиею изнесе́н бы́сть двукра́ты из земли́, да притека́ют лю́дие ве́рнии к ра́це моще́й твои́х.

Богоро́дичен: Вся́ упова́ния на́ша в Тебе́, Ма́ти Де́во, иму́ще, мо́лим Тя́, я́ко святы́х сла́ву и Влады́чицу милосе́рдную: да́руй на́м, преподо́бных Твои́х ра́ди, грехо́в исправле́ние и и́ноческому житию́ споспе́шествуй при́сно, подаю́щи благода́ть Свою́ неоску́дну.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Яви́лся еси́, преподобному́чениче Корни́лие, благоче́стия ди́вный наста́вник и оби́тели Пече́рския строи́тель изря́дный, украси́л еси́ ю́ хра́мы святы́ми, та́кожде и о́крест воздвиза́л еси́ и́х, чудь просвеща́я, ны́не же в оби́тели пребыва́я Небе́сней и Тро́ице Святе́й предстоя́ вы́ну, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Оболга́ша тя́, о́тче Корни́лие, льстецы́ зло́бнии, к безу́мию склони́ся ца́рь Гро́зный и сме́рти тя́ предаде́, те́мже и освяти́ся твое́ю кро́вию оби́тель Пско́во-Пече́рская, и обогати́шася тобо́ю ча́да твоя́, ту́ и́ночествующая, я́ко засту́пником пред Бо́гом.

Па́мятующе по́двиги твоя́ и боре́ния и кончи́ну от руки́ самоде́ржца Росси́йскаго, скорбя́щая бра́тия Пско́во-Пече́рская хра́м устро́иша во и́мя твое́, преподобному́чениче Корни́лие, в не́мже безкро́вную же́ртву прино́сят, хва́ляще и благословя́ще Бо́га.

Богоро́дичен: Я́же снабде́нием пско́вич благове́рных и труды́ преподо́бных созда́нныя, почита́ем пречестны́я ико́ны Твоя́, Богоро́дице, просия́вшия во оби́тели Пско́во-Пече́рстей: Одиги́трии, Звезды́ путево́дныя, Успе́ния и Умиле́ния чу́дна, и, духо́вно веселя́щеся, я́ко Саму́ Тя́ лобыза́ем, христиа́ном похвало́, спасе́ния утвержде́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть. Христо́с же простре́ богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й благослове́н и препросла́влен.

Времена́ и ле́та Це́ркве Пско́вския изъяви́л еси́ на́м, преподобному́чениче Вассиа́не, Корни́лию богому́дрому в летописа́нии помога́я изря́дно, та́же и дело́м его́ ревни́тель бы́в сла́вный, ны́не же с ни́м во Све́те Трисия́ннем вопие́ши согла́сно: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В труде́х по́стнических я́ко благода́ти ро́су испива́л еси́ вку́пе со отце́м на́шим Корни́лием, Вассиа́не преподобному́чениче, та́кожде и ча́шу сме́ртную испи́л еси́ с ни́м безви́нно, и от царя́ земна́го к Царю́ Небе́сному предпо́сланы бы́сте, Тому́ вопию́ще: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Преподобному́чениче Корни́лие, не оста́ви и ны́не моли́твами твои́ми ча́да твоя́, я́коже и пре́жде ты́, защи́тниче страны́ Пско́вския, не оста́вил еси́ ю́ в наше́ствие Бато́риево, но, бы́в ко Пречи́стей те́плый хода́тай, пред Не́ю предста́л еси́ в виде́нии чу́днем над Пско́вом гра́дом, со святы́ми вопия́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Показа́ Не́бо Правосла́вия сла́ву, егда́ яви́ся на возду́се Ма́ти все́х ве́рных, от наше́ствия же во́ев Бато́риевых Пско́в гра́д и оби́тель Пече́рскую изба́вльши, Горе́ бо святи́и со Корни́лием Ю́ умоля́ху, до́лу же и́ноцы Пече́рстии со пско́вичи ко о́бразу Ея́ со слеза́ми припа́даху, Бо́гу вопию́ще: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

По́стнических по́двигов жела́я сподо́битися, преподо́бне о́тче на́ш Дорофе́е, во оби́тель Пско́во-Пече́рскую прише́д, ве́тхаго челове́ка совле́клся еси́, доброде́телей мно́жеством украси́вся, те́мже и избра́ тя́ Пречи́стая Де́ва пренести́ о́браз Сво́й светоза́рный из преде́л Пече́рских в зе́млю Яросла́вскую, да и та́мо возсия́ет сугу́бо благода́ть Богоро́дицы Пресла́вныя.

О́трасле духо́вная оби́тели Пече́рския, богоно́се смире́нне Дорофе́е, издре́вле страна́ Пско́вская и страна́ Яросла́вская ве́лию ве́ру к тебе́ и́мут, я́ко в пе́рвей са́м духо́вно умудри́ся, во друзе́й же ины́я умудря́л еси́, в пусты́ню Ю́гскую приходя́щия, те́мже тя́, уго́дника Христо́ва, велича́ем.

Ла́заре, благоче́стия подви́жниче, равноа́нгельным и пра́ведным житие́м твои́м в затво́ре яви́лся еси́ насле́дник бла́г ве́чных, та́кожде и на́с, гре́шных, в покая́нии утверди́, да и мы́ моли́твами твои́ми просвети́мся и изба́вимся от се́тей вра́жиих, о́тче на́ш преблаже́нне.

Богоро́дичен: Богоро́дицу и Ма́терь Све́та Тя́ при́сно велича́юще, ны́не гла́сы умиле́нными Тя́ воспева́ем, я́ко дарова́ла еси́ на́м собо́р преподо́бных Пско́во-Пече́рских сла́вный, еди́на Чи́стая и благослове́нная.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щься от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. Те́м Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Не́дра земна́я не сокры́ша сокро́вища моще́й ва́ших, преподо́бнии Пско́во-Пече́рстии, и́миже источа́ете струи́ благода́ти, освяща́юще ду́ши на́ша, да и мы́ вни́дем ко трапе́зе Христа́ Бо́га и Небе́снаго весе́лия прича́стницы бу́дем, ва́ш собо́р почита́юще.

Велича́ет ва́с, преподо́бнии, оби́тель Пско́во-Пече́рская, на Святе́й горе́ во и́мя ва́ше хра́м созда́вшая, я́ко спобо́рником кре́пким в труде́х и моли́твах, и про́сит уми́льно: моли́те Христа́ Бо́га согреше́нием оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.

Тро́ичен: Триипоста́сный Бо́же, Живонача́льная Тро́ице, сохраня́й оби́тель святу́ю сию́, моли́тв ра́ди преподо́бных ея́, во вся́ дни́ до сконча́ния ве́ка.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Обра́дованная, во Успе́нии Твое́м на́с не оставля́ющая и моли́твы преподо́бных оте́ц Пско́во-Пече́рских к Сы́ну Твоему́ принося́щая о спасе́нии ду́ш на́ших.

Собор преподобных отцов Псково-Печерских / Монастырский вестник

Кондак 1

Избранныи Христовы подвижницы и крепции к Богу молитвенницы, во святей горе усердно подвизавшиися и при потоце Каменце Богоматернюю обитель основавшии, преподобнии отцы наши Марко, Ионо, Корнилие и мати Вассо, восхваляем вы любовию смиренно; вы же, яко имущии дерзновенное предстательство ко Господу, поминайте ны, во скорбех и печалех сущих, да зовем вам: Радуйтеся, преподобнии отцы наши, обители Богоматерния преславнии устроителие.

Икос 1

Ангелоподобное житие возлюбившии и суету мира отвергшии, направилися есте в дебри лесные при потоце Каменце, идеже во святей горе при триех каменех вознесоша своя молитвы к Богу, да дарует Он вечное житие в небесных обителех. Сего ради зовем вам: Радуйтеся, неложнии молитвенницы пред Богом; радуйтеся, лесные дебри молитвой облагоухавшии. Радуйтеся, о прощении грехов слезы проливавшии; радуйтеся, подвигами вашими струи потока Каменца удивившии. Радуйтеся, и всех верных ими возвеселившии; радуйтеся, не убоявшиися страха нощнаго. Радуйтеся, в нощи греха и от нас страх изымающии; радуйтеся, молитвенницы наши пречуднии. Радуйтеся, ходатаи наши предобрии; радуйтеся, воздух молитвою вашею освятившии. Радуйтеся, сердца наша благоуханием веры напоившии. Радуйтеся, преподобнии отцы наши, обители Богоматерния преславнии устроителие.

Кондак 2

Видя Богоматернюю обитель, яко звезду сияющую и небесным сиянием освещающую путь земнаго жития нашего, прославляем труды и моления ваша преславнии первоначальницы и старцы, в обители Псково-Печерстей потрудившиися, и Богу вопием: Аллилуиа.

Икос 2

Разумевше козни, от врага спасения нашего диавола содеваемые, терпение, пощение и молитву Богу противупоставили есте, и яко нищи телом и духом, в дебри лесныя сокрылися, дондеже зверолови пришедшии разгласиша людем о тайне подвигов ваших. Сего ради умиляющеся зовем: Радуйтеся, в терпении и смирении своем Христу Богу подражавшии; радуйтеся, у триех камней молитвы возносившии. Радуйтеся, греховное окаменение сердец молитвой удаляющии; радуйтеся, подобно Петру камнем веры ставшии. Радуйтеся, звероловами из тайн подвигов ваших изведенныя; радуйтеся, в сети добродетелей многая уловившии. Радуйтеся, теми и Христа возвеселившии; радуйтеся, устроителие тихой пристани спасения. Радуйтеся, нашего спасения непрестаннии ходатаи; радуйтеся, подвиги ваша Ангелом ликование. Радуйтеся, житие ваше грешным оплот. Радуйтеся, преподобнии отцы наши, обители Богоматерния преславнии устроителие.

Кондак 3

Силою Божиею к пустынническому житию призванный, пустынножитель старец Марк подвизашеся и сонм подвижников в святей горе собраша, и тою силою спасошася, тайной подвигов твоих Богу угождше, да потрудившеся тайно, воздаст ти Господь яве, сего ради зовем Ему: Аллилуиа.

Икос 3

Имея помысл чист и душу непорочну, блаженный отче Марко, уразумел еси суетность мира сего и непостоянство, и вечных благ вожделев, отрекся еси от мира и иноческое житие восприим. Сего ради и восхваляем тя, славяще еже о тебе изволение Божие: Радуйся, яко земное отринув, умом твоим в небесное воспарил еси; радуйся, путь твой в небо подвигом украсил еси. Радуйся, смирения теплый стяжателю; радуйся, молитвы кадило благоприятное. Радуйся, слез покаянных неоскудный источниче; радуйся, благое иго Христово на себе возложивый. Радуйся, всего себе Богу предавый; радуйся, красоту селения Божия возлюбивый. Радуйся, приметатися в дому Божию изволивый; радуйся, яко странник и пришелец быв на земли. Радуйся, и нас не оставляяй твоею помощию. Радуйтеся, преподобнии отцы наши, обите­ли Богоматерния преславнии устроителие.

Кондак 4

Бурею искушения и бед веры ради православныя и жития чистаго от латинян претерпевый и единаго точию на потребу ища, еже како Богу угодити, покинул еси град Дерпт, идеже ты пастырствовал еси, блаженне Ионо, и достигл еси Псковские страны, при потоце Каменце обитель Богородицы учредив, в нейже с лики иночествующих немолчно вопиял еси Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше христоименитии людие града Пскова и веси, яко основание обители иноческия положил еси, преподобне Ионо, возрадовашеся радостию велиею, и яко Ангела Божия тя почитаху, служаще от имений своих к устроению оныя обители и вопияху тебе сице: Радуйся, веления Божия послушателю; радуйся, пастырю добрый Христова стада. Радуйся, злобою латинян за веру искушенный; радуйся, со скорбию паству свою дерптскую покинувый. Радуйся, славный сподвижниче блаженнаго пресвитера Исидора; радуйся, в страну Псковскую стопы своя направивый. Радуйся, о пещерех, Богом зданных, от изборян услышавый; радуйся, Богоматерию возлюбленный и призванный. Радуйся, в горе церковь Успения ископавый; радуйся, две келлии на столбах противу церкве устроивый. Радуйся, устроителю обители богомудрый. Радуйтеся, преподобнии отцы наши, обители Богоматериния преславнии устроителие.

Кондак 5

Богоприятная жизнь источается от тебе, о преподобне Ионо! Тую бо обретше, яко некое сокровище, супружница твоя и чада, и яко бисер многоценный слагающе в себе, на высоту добродетелей восшедше, восхвалиша Бога песнию: Аллилуиа.

Икос 5

Видя преславное житие и терпение мужа своего, не устрашилася еси трудов и подвигов, преподобная мати Вассо, и подражая житию его, поселилася еси близ обители, основанной у потока Каменца, и тамо пострижение иноческое и болезни тела приняла еси, сочетавшеся Христу, сего ради восхваляем тя похвалами сими: Радуйся, преславная сподвижнице супруга твоего; радуйся, последовавшая за ним к пещере, Богом зданней. Радуйся, первая постриженице Богородичной обители; радуйся, чада твоя благочестию научившая. Радуйся, скорби пастырския и гонения от латинян в Дерпте с супругом твоим разделившая; радуйся, в волнении духа веры не угасившая. Радуйся, пожелавшая со Христом сочетатися; радуйся, Богоматернюю обитель возлюбившая. Радуйся, погребение прияти в ней возжелавшая; радуйся, первая чудотворице обители при Каменце. Радуйся, молитвами твоими в болезнех помогаеши. Радуйтеся, преподобнии отцы наши, обители богоматерния преславнии устроителие.

Кондак 6

Проповедуя слово Божие, преподобне отче Корнилие, в стране Чудстей, многия неверным ко Христу привел еси. Ревностию Божиею распаляем, храмы многи для чуди построил еси и, пресвитеры им даровав, указал еси им путь ко спасению, поя Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси, яко звезда богосветлая, во обители Псково-Печерстей и стране Чудстей, преподобне блаженно Корнилие! От юности бо Христа возлюбив, и еще млад летами, но тверд разумом, поставлен был еси игуменом обители сея, идеже четыредесят и осьмь лет пастырствовал еси, храмы боголепны устрояя и обитель вельми украшая, сего ради зовем ти: Радуйся, юность свою Господеви предавый; радуйся, совершенство духовное во обители получивый. Радуйся, игуменом от братии достойно избранный; радуйся, жизнь святую и постническую проводивый. Радуйся, ревности ко благу обители и славе имени Христова неусыпный носителю бывый; радуйся, твердостию во искушении и непреклонностию в терпении даже и до смерти обогативыйся. Радуйся, многими храмы обитель украсивый; радуйся, крепки стены каменны воздвигий. Радуйся, и нам непрестанно помогающий воздвигати храм своея души; радуйся, ограждаяй нас, яко стеною, от греха и соблазна. Радуйся, великий о иноцех попечителю. Радуйтеся, преподобнии отцы наши, обители Богоматерния преславнии устроителие.

Кондак 7

Хотя пречестный игумен Дорофей зрети тайну пещеры погребальныя, увиде, яко гроб, идеже лежаше мощи преподобнаго первоначальника Марка, истлеша и разсыпашася, но глава и кости невреждены бывша и токмо обвиты, яко власяницей, корением древесным, в радости восклицаше Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Дивно и непостижимо есть! Древо гроба тлению предадеся, кости же и глава, и куколь, и одежды преподобнаго старца Марка сохранишася. Нетление бо силу Божию проповедаша и праведность жития потвердиша, сего ради и мы, суще во умилении, глаголем: Радуйся, преподобне Марко, великий наш подвижниче; радуйся, нетлением костей твоих возсиявый. Радуйся, и риз твоих бренных нетления удостоивыйся; радуйся, греховное тление молитвами твоими в нас устраняяй. Радуйся, почитати тя нас наставляяй; радуйся, благословением архиереа Псковскаго Иннокентиа по временех в новы ризы облеченный. Радуйся, тояжде в нове гробе положенный; радуйся, добродетельное благоухание иночествующих. Радуйся, и доныне к обители любовию пламенея, охраняеши ю; радуйся, всяк бо, приходящий к тебе с верою, исцеления дары приемлет. Радуйся, неисцельныя язвы молитвою твоею исцеляющий. Радуйтеся, преподобнии отцы наши, обители Богоматерния преславнии устроителие.

Кондак 8

Странствие земное скончавшу ти, Ионо приснопамятно, иноцы обители уготовляху тя ко погребению и на теле твоем обретоша тайно носимыя тобою вериги; водрузиша их на стене противу гроба твоего, да видевшии их узрят и подвизи твои, спасения ради восприятия на ся, и благодарне Богу воззовут: Аллилуиа.

Икос 8

Вся братия обители твоея, преблаженне Ионо, со священным собором и люди со слезами и пении надгробными изнесосте, всечестне, тело твое ко гробу и погребоша тя в пещере, Богом зданней, близ храма Пресвятыя Богородицы Успения, тобою и горе ископанному и ходатайствы и труды твоими освященному, от псковских пресвитер, Живоначалъныя Троицы. Мы же у раки с останками твоими честными вопием ти таковая: Радуйся, во благоухании святыни сном смертным опочивый; радуйся, смерть вкусивый, тления же не познавый. Радуйся, в ризу нетления благодатию Божиею облеченный; радуйся, честная рака твоя бысть врачебница всем болящим. Радуйся, яко всяк, с верою к тебе приходящий, утешение получает; радуйся, разслабленных духом крепосте и твердыня. Радуйся, христианския семьи молитвой охраняющий; радуйся, иночествующим помощниче скорый. Радуйся, купно с Марком труды обители восприявый на ся; радуйся, купно с ним же в пещере почиваяй. Радуйся, твоим духом и нас не оставляяй. Радуйтеся, преподобнии отцы наши, обители Богоматерния преславнии устроителие.

Кондак 9

Ангелии небеснии радостно прияша честную душу твою, преподобная мати Вассо! И вознесоша ю во обители небесныя, идеже Царь славы Христос Господь венча тя венцем праведничим, егоже уготова всем возлюбльшим Его, и дарова нам тебе, заступницу и молитвенницу благую, да благодарно вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии не возмогут по достоянию воспети славу, от Господа уготованную святым Его во Царствии Небеснем, еяже наследницею сподобилася еси быти, преподобная мати Вассо! Сея славы сопричастницы и нас сподоби быти святыми твоими молитвами, да воспоем ти радостно: Радуйся, ликуй в чертоге Небеснаго Домовладыки; радуйся, с небесных высот и к нам милостивно приникаяй. Радуйся, иночествующим обители молитвою помогаяй; радуйся, в сониих и видениих верным являяйся. Радуйся, кощунную руку, дерзостно коснувшуюся раки мощей твоих, отмстившая скоро; радуйся, огнем, от гроба изшедшим, того устрашившая. Радуйся, в огне добродетелей нас очищающая; радуйся, отцем и матерем нашим в старости сило. Радуйся, чадам нашим благодатная помощь; радуйся, всем, притекающим к тебе, скорое услышание. Радуйтеся, преподобнии отцы наши, обители Богоматерния преславнии устроителие.

Кондак 10

Спасти хотя иночествующих от мира, обитель твою оградою каменною с башнями и вратами железными обнесл еси, преподобно отче Корнилие, чрез ограду от греха врата в Царствие Небесное открыл еси, идеже со Ангелы ныне ликуеши и песнопоеши Бога песнею: Аллилуиа.

Икос 10

Царю Небесному себе уготовивый еще на земли, смерть от руки царя земнаго мужественне приял еси. Бысть предпослан им от жития земнаго в Царствие Небесное. Сего ради удивляющеся твоим страданием за правду и мужественней кончине, со слезами зовем: Радуйся, священномучениче преславный; радуйся, клеветы ради невинно погубленный. Радуйся, молитвою твоею от клеветы нас защищаеши; радуйся, попечением твоим от злых недругов нас охранявши. Радуйся, обитель твою присно зряй с небесных селений; радуйся, защищаяй ю непрестанно от бед и напастей. Радуйся, честною кровию твоею путь от врат обители до храма Богородичнаго Успения освятивый; радуйся, грознаго царя к покаянию обративый. Радуйся, многими дарами от него почтенный; радуйся, благодатных даров церковных и нас сподобляеши. Радуйтеся, преподобнии отцы наши, обители Богоматерния преславнии устроителие.

Кондак 11

Пение всеумиленное приносим вам, преподобнии отцы наши: Марко, Ионо, преподобномучениче Корнилие и преподобная мати Вассо! Перед ракой мощей и святым образом вашим предстояще и молящеся прилежно, яко сподобилися есте небесных обителей, тако и нас доведите вашими молитвами Царствия Небеснаго, да воспоем Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприимны светильники вас вемы, Престолу Божию предстоящи и мрак страстей и грехов наших лучами молитв разгоняющи. Озарите убо от горних высот и наша сердца, да достойно вопием вам сице: Радуйтеся, Света Троическаго зрителие; радуйтеся, мира горняго блаженнии обитателие. Радуйтеся, земныя обители звезды небесныя; радуйся, Марко, блаженный старче и первоначальниче. Радуйся, Ионо, первый обители устроителю; радуйся, и доныне храм, тобою ископанный, красуется. Радуйся, Корнилие блаженный, игумен обители сея и славный преподобномучениче; радуйся, даже до смерти мучения возлюбивый обитель свою. Радуйся, и ныне посещаеши ю твоим духом праведным; радуйся, Вассо, достойная сподвижнице супруга твоего и по смерти. Радуйся, при погребении твоем гроб твой с останками в земли оставите невосхотевшая, но на поверхность земли их дважды возносившая; радуйся, теми указавшая оставити мощи твоя на поверхности земли в пещере, Богом зданней. Радуйтеся, преподобнии отцы наши, обители Богоматерния преславнии устроителие.

Кондак 12

Благодать и милость испросите нам у Бога, преподобнии, молитвами вашими, да утвердившеся в заповедех Его, получим спасение вечное и, присно величающе вы хвалами благодарными, воспоим Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще подвиги предивнаго жития вашего и славяще чудеса, ублажаем вас, преподобнии, яко многомощных молитвенников о нас пред Господем. Вы же принесите моление теплое о нас ко Владыце, да сподобит нас Небесного Царствия Своего, вопиющих вам с любовию таковая: Радуйтеся, благодатию Пресвятого Духа приосененнии; радуйтеся, Пресвятыя Троицы служителие вернии. Радуйтеся, Ангелом собеседницы предивнии; радуйтеся, воспевающий вкупе со Архангелы и Ангелы Бога. Радуйся, Марко, жития нашего наставниче; радуйся, Ионо, пастырю преискренний. Радуйся, Корнилие, блаженный на небеси ходатаю; радуйся, Вассо, училище благочестия, добродетельми сияющее. Радуйтеся, преславнии отцы наши, в обители Псково-Печерстей просиявшии; радуйтеся, немеркнующим светом души наша озаряющии. Радуйтеся, преподобнии отцы наши, обители Богоматерния преславнии устроителие.

Кондак 13

О преподобнии угодницы и преславнии чудотворцы: Корнилие, Марко, Ионо и Вассо! Милостивно приимите от нас сие малое моление наше, в похвалу вам возносимое, и предстоя Престолу Царя славы, умолите Его, да сохранит нас от враг видимых и невидимых, от смертоносных ран и недугов, от всяческой скорби и печали житейской, и вечнаго мучения избавит ны, вопиющих Ему усердно: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

В Боге нет забытых людей, и Божий Промысел наблюдает за каждым. Бог правит миром — только Бог и никто другой. фр. Иоанн (Крестьянкин) Псково-Печерский

Синаксарь Из Минеи.
4 июля года память Отца нашего в лике святых Андрея, архиепископа Критского, Иерусалимлянина (712).
В этот день мы также празднуем подвиг святого священномученика Феодора, епископа Киринеянского.
Это также память святой Мученицы Киприлла, Ароа и Лусия.
В этот день мы празднуем память святого мученика Феодота ; и святой Донат , епископ Ливийский ;
В этот день мы вспоминаем благочестивую Марфу, мать преподобного Симеона Чудогорного (551).
Святой Асклепий Чудотворец скончался с миром.
Святой священномученик Феофил скончался от меча.
Благочестивый Менигн скончался с миром.
Святой Михаил Хониат, митрополит Афинский (1220)
Благочестивый Андрей (Рублев), иконописец Спасо-Андроникова монастыря, г. Москва (1428)

3 июля празднуем память святой иконы (Галактотрофуса), Хиландарского Монастыря на Афоне

Похвальная песнь
Промысел Божий
Святителя Николая 9 Велимировича 0039

I n Промыслом Своим Божественным, чудотворен Господь,
Андрею немому, Он дал голос ясный
И немому, Свою трубу слышимую сделал
Как некогда Савл (Павел), столп Церкви .
Напрасно от брака святая Марфа уклонялась
Перед волей Божией должна преклоняться,
К браку Марфу вело Промысл Божий
Что для Бога и мира, святой родить
Кто сам отдает Богу, тот сам он отдал Лучшему,
И свою волю он преодолел по воле божьей
Дитя мое, без Господа ничего не планируй,
Чтоб твои планы без плода не были.
Жизни, всех нитей и всех желаний твоих
В руках Творца Всевышнего стою.
Его поля; Его откосы,

Его основные элементы, фундаменты и нити.
Его душа; Его есть тело,
И всего и его одежды, дух
В его поле с Его орудиями
Чье мы исполним, кроме Его воли.
Т Он пролог из Охрида: Жизнь святых Сент -Николай Велимирович
http://prologue.orthodox.cn/july4.htm

St. Nikolai VelimIrovich 9

кто ненавидел монастыри

О ne из наших чиновников, беженец во время мировой войны, встретился во Франции с нашим монахом, тоже беженцем. Монах, будучи в крайней нужде, занял у этого чиновника несколько золотых монет. После окончания войны и чиновник, и монах вернулись на родину живыми. Да, монах не хотел возвращать долг чиновнику, отчего он ужасно ненавидел всех монахов и все монастыри. Но через пару лет врачи посоветовали больному чиновнику поправить здоровье на Овчарском курорте. И старый больной чиновник вынужден был жить в монастыре, который поначалу ему совсем не нравился. Но учтивость и доброта старцев этого монастыря со временем покорили его, пробудив в нем уважение как к монахам, так и к монастырям. Промыслом Божиим этот чиновник скончался в том же монастыре на курорте. Жена похоронила его возле монастыря с намерением впоследствии перенести прах в Белград, в фамильную усыпальницу. И когда она уже все приготовила для перевода, то увидела во сне своего мужа, который наказал ее ни при каких обстоятельствах не вывозить его из монастыря: «Оставь меня, — сказал он, — где я. Потому что это святое место.

***

I Студеничского района нам рассказали о лжесвидетеле и о страшной каре божьей.
Некий Браович был очень заносчивым человеком, со многими жил в ссоре. Вот и стал таскать по судам с соседом из-за какой-то межи. В итоге Браовича вызвали в суд для принесения присяги, что спорный участок принадлежит ему, а не его соседу. И Браович дал ложную клятву. В тот день, в это же время, его сын рубил дрова перед домом. И как раз в тот момент, когда отец дал ложную присягу в суде, из бревна выскочила осколок и выколола сыну глаз. Так и остался юноша из-за греха отца навеки одноглазым.

***

F Другой Энтони, проживший несколько лет в Америке, рассказал нам о неком Марке Пагиче.
Этот Марко никогда и ни за что не хотел работать по воскресеньям. Так как в воскресенье на американских фабриках необходимо поддерживать огонь, то для этой цели специально нанимали рабочих, которые работают там и в праздничные дни. Когда предложили такую ​​работу, Марко отказался. А так как они спросили, зачем он это делает, то он объяснил, что причиной тому был удивительный случай, случившийся с ним в Герцеговине, близ Стоца, где он родился. Однажды отец дал ему пятнадцать крон, чтобы он нанял рабочего для посадки картофеля. Марко, взяв деньги, подумал: «Зачем мне отдавать деньги кому-то другому, если я могу сделать эту работу сам и оставить деньги себе?» И вот в одно воскресенье, когда другой работы не было, он пошел в поле и целый день сажал картошку. Таким образом, деньги остались за ним, и он наврал отцу, что заплатил рабочим, которые все сделали. Когда пришло время копать картошку, отец с семьей приехал в поле. Ботва была очень высокой и листья крупными, но ни под одним кустом не было найдено ни одной картофелины. Отец удивился этому; все соседи были удивлены. И Марко, увидев это, пришел в ужас и рассказал все отцу. Потом он уехал в Америку, где ни за что не соглашался работать по воскресеньям. И он часто приписывал это удивительному происшествию, случившемуся с ним, случившемуся с ним, случившемуся с ним.

***

W когда мы с Патриархом два года назад были в Мостаре, нам рассказали такую ​​историю:
«У одного крестьянина, живущего недалеко от Мостара, дыни были так изуродованы, что лучшего и желать невозможно. Он отвез урожай на рынок и быстро продал 15 тысяч динаров. Но вскоре дыни резко упали в цене. Потом этот хозяин в какой-то компании стал жаловаться на дешевизну дынь. На что кто-то из компании ответил: «Вы уже неплохо на них заработали. Слава Богу за это. Но этот крестьянин рассердился на такие слова и закричал при всех: «Не бога благодарить, а своих мозолей!» — при этом показывая мозоли на руках. На следующий год его дыни выросли маленькими, с кулак. И в те дни он случайно встретился с тем самым купцом из Мостара, с которым год назад говорил о Боге и мозолях. И стал горько жаловаться, что Бог, мол, не дал в этом году урожая дынь и что они совсем никудышные. Купец усмехнулся на это и спросил: «А где, братец, были твои мозоли?»

***

архимандрит Иоанн (Крестьянкин) Псково-Печерского монастыря в России

в этом сила переносить земные печали».

«M y дорогие, миром правит Промысел Божий, а не мы, смертные».

«T здесь нет забытых в Боге людей, и Божий Промысел наблюдает за всеми. Бог правит миром — только Бог и никто другой».

«S такое время пришло, когда только вера в то, что Промысел Божий упорядочивает жизнь, может преодолеть все тяготы жизни».

«Н е дал нам путь ко спасению, и Он един во все века, для христиан первых и последних времен — и это есть вера в Промысел Божий, и жизнь по вере».

«Т главное в духовной жизни – вера в Промысел Божий и проницательность с советом».

» S o не пройдем мимо протянутых к нам рук, страждущих, чьи глаза полны боли и горя; не будем проходить мимо нашего ближнего».

Тропарь иконе Божией Матери «Милочница» Хиландарского монастыря на Афоне — Глас 8

Т Воистину образ Божий сохранился в Тебе, Мати, / ибо Ты приняла взошли на Крест и последовали за Христом. / Тем самым ты научил нас пренебрегать плотью, ибо она проходит; / но вместо этого заботиться о душе, поскольку она бессмертна. / Потому дух твой, преподобная Марфа, радуется с ангелами.

Тропарь — Глас 8

Т образ Божий воистину сохранился в Тебе, Матерь, / ибо Крест взяла Ты и Христу последовала. / Тем самым ты научил нас пренебрегать плотью, ибо она проходит; / но вместо этого заботиться о душе, поскольку она бессмертна. / Потому дух твой, преподобная Марфа, радуется с ангелами.

Нравится:

Нравится Загрузка…

Категории: АНГЛИЙСКИЙ, православный, Молитвы | Постоянная ссылка.

Святые и праздники: Усекновение главы преподобного Корнилия, игумена Псково-Печерского

Священномученик Корнилий Псково-Печерский родился в 1501 году в Пскове в дворянской семье Стефана и Марии. Чтобы дать сыну образование, родители отправили его в Псковский Мирожский монастырь, где он подвизался под руководством старца. Он делал свечи, рубил дрова, изучал письма, переписывал и украшал книги, а также писал иконы. Закончив учебу, Корнилий вернулся в родительский дом с решением стать монахом.

Однажды подьячий Мисюр Мунехин взял с собой Корнилия в Псково-Печерский монастырь в лесу, который тогда был в худшем состоянии из всех псковских церквей. Красота природы и торжественность служб в пещерной церкви произвели на Корнилия такое сильное впечатление, что он навсегда покинул отчий дом и принял монашеский постриг в Псково-Печерском монастыре.

В 1529 году, в возрасте двадцати восьми лет, преподобный Корнилий был поставлен игуменом и стал настоятелем монастыря. В его бытность игуменом Псково-Печерский монастырь достиг своего расцвета. Число братии увеличилось с 15 до 200 человек. Это количество монахов не было превзойдено ни при одном последующем настоятеле монастыря.

Деятельность преподобного Корнилия распространилась далеко за пределы монастыря. Он распространял православие среди эсти [эсти]) и саэти, живших вокруг монастыря, строил церкви, богадельни, приюты для сирот и нуждающихся. Во время страшной чумы в Псковской области святой Корнилий ходил по зачумленным селам, чтобы причащать живых и отпевать усопших.

Во время Ливонской войны святитель Корнилий проповедовал христианство в оккупированных городах, строил храмы, раздавал щедрую помощь из монастырских кладовых пострадавшим от войны эстам и ливонцам. В монастыре он бескорыстно лечил и кормил раненых и увечных, сохранял умерших в пещерах и вписывал их имена в монастырский Синодик на вечную память.

В 1560 году, в праздник Успения Божией Матери, преподобный Корнилий послал просфору и святую воду для благословения русским войскам, осаждавшим город Теллин. В тот же день немцы сдали город.

В 1570 г., когда в Ливонском Юрьеве была учреждена кафедра, некий игумен Корнилий был поставлен епископом Юрьевским и Велянским (т. е. Теллинским). Некоторые отождествляют его со святым Корнилием, но это не соответствует реальным событиям.

Преподобный Корнилий был большим книголюбом, и в монастыре была немалая коллекция книг. В 1531 г. появился его труд «Известие о происхождении Печерского монастыря». В середине XVI века Псково-Печерский монастырь перенял летописную традицию Спасо-Елеасарова монастыря.

В начале летописей были изложены первые две Псковские летописи с 1547 по 1567 год. Кроме того, игумен Корнилий оставил после себя большой монастырь Синодикон для поминовения усопших братьев и благодетелей монастыря, а с 1588 года начал вести «Кормовую книгу». Поскольку задняя часть корабля называется кормой, смысл названия — «воспоминание назад». Он же составил «Описание монастыря» и «Описание чудес Печерской иконы Божией Матери».

Преподобный Корнилий расширил и украсил монастырь, расширил монастырские пещеры, перенес деревянную церковь Сорока мучеников Севастийских за монастырскую ограду к монастырским воротам, а на ее месте построил церковь во имя Благовещения Пресвятой Богородицы в 1541 году. В 1559 году он построил храм в честь Покрова Пресвятой Богородицы.

Печерский монастырь на границе Российского государства был не только маяком Православия, но и оплотом против внешних врагов России.

В 1558-1565 годах преподобный Корнилий воздвиг вокруг монастыря массивную каменную стену, а над святыми вратами построил каменный храм во имя святителя Николая, поручив ему охрану монастыря. В церкви находилась резная деревянная икона «Николай-Воин».

В летописи, составленной иеродиаконом Питиримом, записана мученическая кончина святого Корнилия: «Сей блаженный игумен Корнилий… был игуменом сорок один год и два месяца. Не только как инок, но и своим постом и святой жизнью он был образом спасения… в эти времена было много смуты в Русской земле. Наконец, земной Царь (Иван Грозный) отправил его из этой тленной жизни к Небесному Царю в вечные обители, 20 февраля 1570 г., в его 69й год». (Эта информация есть на керамической пластине из керамики, покрывающей устье гробницы св. Корнилия).

В древних рукописях Троице-Сергиевой Лавры написано, что игумен Корнилий вышел из монастырских ворот с крестом навстречу Царю. Иван Грозный, разгневанный ложной клеветой, собственноручно обезглавил его, но тут же раскаялся в содеянном и отнес тело в монастырь.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *